Header Image

Mamma till 2 bus-fisar, Nicole och Dante ♥

Elin, 27 år. Mamma till mina bus-fisar, Nicole -13 och Dante -16. Jag är en otroligt glad människa som gärna sprider vidare min glädje till andra. Mitt liv består av min familj som jag älskar tokigt mycket, att resa runt i världen och jag har precis vart föräldraledig i hela 5 år (har såklart arbetat litegrann emellan) men har precis fått jobb som jag älskar galet mycket! Häng med på min livs resa! Det händer även att jag är så stressad vissa dagar att jag inte skriver alls här, men jag jobbar på det! PS. Jag ÄLSKAR att spara & fynda, så gissa om Ni kommer hitta mycket sånt här?! ;) Vill ni kontakta mig? -> [email protected]

NY VAGN!

Publicerad,

Efter ganska många om och men, så införskaffade vi oss till slut en Bugaboo Donkey Mono.
Jag hade jämfört priser lite här och var, både på svenska butiker och i den omtalade, holländska nätbutiken Babyhuys. Tråkigt nog så hade Babyhuys höjt priserna och då priserna inte skiljde sig så mycket med de svenska butikerna, så köpte vi vår nya vagn på Big Baby-butiken inne i Kungens Kurva.

Dagen innan vi handlade vagnen hade jag ringt dit för att fråga om priset, då det stod 12050kr och jag undrade ifall dem hade nå speciellt erbjudande (såsom Barnens Hus hade förut när vi handlade vår andra vagn…) och då sa försäljaren att de hade det, men inget de direkt kan ta det över telefon. Men då jag envisades med att veta vad de hade för erbjudanden för att veta vart jag skulle handla vagnen så sa hon i telefonen att det handlade om en 5% presentkort av vagnens värde (ca 600kr), eller en valfri produkt för samma värde, så satt jag och googlade runt på vad jag skulle tänka mig att sträva efter… Vilket skulle vara en Breezy Solsuflett eller en ståbräda för ca 700kr-900kr. Jag berättade även på telefon att jag var jättesugen på en turkos-grön suflett vid namn Petrol, då jag tycker att svart kanske skulle vara för varmt för Nicole (Ni vet, svart + sol = ingen bra kombination?)

Så när jag kom dit, så stod vagnen på ett helt annan pris, nämligen 13250kr, och frågade därför en manlig försäljare som fanns på plats, och han kunde inte riktigt svara på min fråga och sa att jag möjligen kanske har sett priset utav den andra chassit i alu/black, som är av den äldre modellen (tror jag…)
– Nej, sa jag
och vi kollade därför på deras dator för att se, och där stod det att den chassit som han pratade om låg på ca 11000kr och chassit som jag ville ha för 12050kr och kunde fortfarande inte svara på min fråga.

Sen så berättade jag att jag ville ha sufletten i färgen Petrol och han sa då att det tillkommer 1200kr, helt chockad blev jag och berättade då att försäljaren jag pratade med i telefon dagen innan att jag kunde få välja vilken färg jag ville för det priset. Försäljaren blev från otrevlig till ännu otrevligare där, och gick från att lösa problemet med mig till att hjälpa en annan kund vid kassan och efter det så började han fråga de andra i personalen vilka det var som jobbade dagen innan och började titta i schema osv.

Så när han verkade vara ”ledig” från sina grejer, så försökte jag få kontakt med honom igen, och berättade att hon jag pratade med i telefon också sa att de skulle ha någon erbjudande på om man handlade vagn hos de så skulle man få antingen en 5%-ig presentkort eller en motsvarande produkt och då vart han till sådär otrevlig igen och sa att det inte alls stämde och frågade om jag visste vad denna tjej hette, jag sa nej, det jag vet är att det var en tjej och jag ringde 10 min innan stängning. Det är allt jag vet.

Så jag förklarar min situation, att jag var utan vagn, hade jämfört och då Big Baby hade den bästa priset så åkte jag därför dit med min 18 månaders baby utan vagn, 1 timme i en kokhet buss (fastän att jag i själva verket tog tåg halva vägen, som också var varm, plus buss resten utav vägen) tänk dig hur jobbigt jag har haft det sa jag till honom. Jag tänker absolut inte åka hem nu med samma väg utan vagn igen! Sen så är det väl inte heller mitt problem om er personal får för sig att det finns nåt speciellt erbjudande? Något måste det ju vara då hon sa att det finns och då hon har sagt det till mig så tycker jag att jag borde få det?! Sen så har väl kunden alltid rätt sa jag till honom? Han sa inget. Jag sa även: Jag vet inte om det heller gör något, men jag kanske råkade nämna till denna försäljare att jag även bloggar, men oavsett, så tycker jag inte att det borde göra någon skillnad?
Nej, sa han, det ska inte göra någon som helst skillnad…
Efter en långsam tystnad, så gick han med på att ge mig antingen en presentkort eller en produkt och valde därför en ståbräda till ett värde av 890kr (dock utan adaptern som kostar 170kr, men som jag fick för 140 kr på deras prisgaranti). Fick även vagnen monterad och lyckades hamna i en konflikt med en annan mamma på plats, men det får förklaras i ett annat inlägg… Och åkte hem senare som en riktig nöjd mamma som lyckades få med mig en dyr produkt hem, gratis.

Riktigt nöjd har jag vart, med min vagn, trots att jag valde den svarta suffletten till slut, då det inte skulle kosta 1200 kr extra, tills Johan gick igenom kontoutdraget och undrade varför det drogs mer på kontokortet än beräknat och kollade därför på kvittot, där det står att dem drog 1200 kr för den svarta suffletten.
Ringde därför till dem idag och förklarade ifall det var som jag uppfattade och IGEN fick jag höra att jag måste ha missförstått då han hade förklarat flera gånger, hörde därför av med min kompis som var med på plats, ifall han verkligen gjorde det, och även hon uppfattade det som att den svarta suffletten skulle ingå i dem hära ”12050 kr”…
Men kom överens om att jag skulle få byta till den turkos-gröna (om dem ansåg att den skulle vara tillräckligt fräsch för att kunna sälja den igen) och åkte därför iväg med Johan som var ledig, då jag vägrade åka kommunalt dit!

Väl på plats, så började dem leta efter fläckar, påstå att den var blöt osv osv…
Men då pappa var på plats och var inte glad alls, och fick använda sin ”bättre” svenska än mig och förklara att det är lätt att missförstå när dem säger som de gör så bytte dem ut suffletten till slut…

Alltså, hade det inte varit för att Babyhuys butiken skiljde sig så lite i pris så hade jag fanimej beställt därifrån, trots leveranstid och sluppit denna huvudvärk! Rekommenderar därför att man inte handlar därifrån, även om dem har prisgaranti. Själv så tycker jag att det är en försäljares uppgift att förklara så att man förstår till 100%! Ångrar mig en aning att jag kanske skulle ha handlat inne hos Babyshop-butiken, där jag vet att dem har trevlig personal, men då vagnen kostade 13250kr (då jag trodde att båda priserna ingick sufflett) så vart det som det vart… Känner på mig att om jag skulle behöva reklamera vagnen i framtiden så skulle det bara sluta med huvudvärk…


Bild tagen från ett tidigare inlägg, där jag redan då tyckte att personalen behövde ta sig en kurs i o le ser jag nu när jag googlade tillbaka för att få en bild! 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *